Ο στόχος του Συνεδρίου είναι τριπλός: (α) να διερευνήσει τις προεπαναστατικές μορφές της εκπαίδευσης καθώς και τη συγκρότηση των πρώτων εκπαιδευτικών θεσμών στη διάρκεια του Αγώνα και της καποδιστριακής περιόδου, (β) να παρακολουθήσει τους τρόπους με τους οποίους η Ελληνική Επανάσταση διδάχτηκε στο ελληνικό σχολείο (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση) από το 1834 μέχρι σήμερα και (γ) να διερευνήσει τις ποικίλες μορφές που πήρε η μνήμη της Επανάστασης στη δημόσια ιστορία.
Το κοινό θα μπορεί να παρακολουθήσει το συνέδριο με δυνατότητα διάδρασης στο https://zoom.us/j/95716000361
Δείτε online την πρώτη μέρα του συνεδρίου – 18 Φεβρουαρίου:
Δείτε online τη δεύτερη μέρα του συνεδρίου – 19 Φεβρουαρίου:
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Πρόεδρος: Χριστίνα Κουλούρη, Καθηγήτρια Νεότερης & Σύγχρονης Ιστορίας, Πρύτανις του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών
Μέλη:
• Χάρης Αθανασιάδης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διευθυντής ΠΜΣ «Δημόσια Ιστορία», ΕΑΠ
• Γιάννης Κόκκωνας, Καθηγητής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας
• Κώστας Λάππας, πρώην διευθυντής του Κέντρου Ερεύνης του Μεσαιωνικού και Νέου Ελληνισμού, Ακαδημία Αθηνών
• Δρ. Βασιλική Σακκά, Εκπαιδευτικός, τ. Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, Πρόεδρος του Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (Ο.Ι.Ε.Ε.)
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
• Μαρία Μαργούδη, Επιστημονική Συνεργάτις, Ίδρυμα Λαμπράκη
• Μαρία Ξανθοπούλου, Επιστημονική Συνεργάτις, Ίδρυμα Λαμπράκη
• Δήμητρα Παπαγεωργοπούλου, Διοικητικό Προσωπικό, Ίδρυμα Λαμπράκη